lauantai 28. huhtikuuta 2012

Hyvän mielen haaste

Sain hyvän mielen haasteen Elinalta. Ohjeet olivat yksinkertaisuudessaan seuraavanlaiset: Listaa asioita, jotka tuovat hyvää mieltä. Ihan sekalaisessa järjestyksessä. Haasteeseen kuuluu jakaa vähintään kymmenen hyvän mielen asiaa (jos saa haasteen uudelleen, niin ainakin viisi lisää).
Anna eteenpäin viidelle bloggaajalle. Kerro heille, että ovat saaneet haasteen, sekä mainitse haasteen antaja postauksessasi (linkitä, jos hänen bloginsa on julkinen).

Omia hyvän mielen asioitani ovat:
1. Perhe. Ilman kolmea ukkeliani olisin varmaan kauhean yksinäinen. Ja mitä ihmettä mä tekisin sillä kaikella vapaa-ajalla?
2. Koirat. Ei niin huonoa tuulta olekaan, jota eivät Bella ja Tuike saisi pyyhittyä pois. Ihanaa, kun on aina joku rutistettava lähellä - nuo teinipojat kun eivät rutistelusta niin välitä ja mies viettää 90 % vapaa-ajastaan kitara sylissä, niin ei sitäkään oikein pääse rutistelemaan.
3. Opiskelu. Tehokasta dementian torjuntaa. Lisäksi mä kuvittelen tulevani sitä paremmaksi ihmiseksi, mitä enemmän opiskelen lisää. Jo nyt mä olen varmaan aika hyvä...
4. Rolle. Toukokuu lähestyy ja kohta on aika kaivaa matkailuautomme Rolle talvisäilöstään. Se on kyllä sellainen ison ihmisen lelu, ettei paremmasta väliä. Minikokoinen koti pyörien päällä. Yhtä aikaa vapautta ja turvallista tuttuutta.
5. Käsityöt. Abstraktia työtä tekevänä on kiva tehdä vapaa-ajalla jotain konkreettista, josta jää jotakin katseltavaa.
6. Kielitaito. Kun puhuu neljää kieltä sujuvasti ja vielä ymmärtää muutamaa auttavasti päälle, maailma on aika paljon isompi paikka kuin se olisi yhdellä kielellä ihmetellessä. Tämä on sellainen pääoma, josta olen ylpeä.
7. Kirjat. Lukeminen on harrastus, joka vie ihmisen hetkessä ihan uuteen maailmaan. Suurista lukuelämyksistä tulee mieleen eräs kesä, jonka vietin käytännössä Kirgisian vuoristoissa ja aroilla, kun yhden kesän aikana luin läpi koko Aitmatovin suomennetun tuotannon. Loman loputtua tuotanto oli luettu läpi, ja minä olin virkistyneempi kuin koskaan. Tuota kokemusta en unohda ikinä.
8. Sauna. Onneksi olen syntynyt Suomeen, jossa ei tarvitse nähdä kovinkaan paljon vaivaa päästäkseen halutessaan saunaan. Puilla lämmitettävä rantasauna on paras vaihtoehto, mutta olen kyllä kaikkiruokainen saunan suhteen.
9. Kesä. Voi kun se olisi vähän pidempi!
10. Uni. Miten ihmeessä mä jätin tämän viimeiseksi? Nukkuminen on parasta maailmassa. Mulla on vilkas unimaailma ja uneni ovat useimmiten hyvin viihdyttäviä.

Ei kommentteja: